Women of Switzerland

Philomena Schwab

Game designer, *1989

Philomena Schwab is a game designer and co-founder of the game studio Stray Fawn. Schwab grew up in Zurich and completed a Master’s degree in Game Design at Zurich University of the Arts (ZHdK). In 2016 she teamed up with Micha Stettler to found Stray Fawn. During the same year they published the computer game ‘Niche – a genetics survival game’, which sold more than 200,000 copies. Schwab also founded Playful Oasis, a collective of 25 international game developers who promote games related to nature and biology. Schwab has received several international awards for her entrepreneurship and her gift for collaboration. Today she is vice-president of the Swiss Game Developers Association. Alongside her team at Stray Fawn she continues to develop and publish indie video games which focus on the creative freedom of the player, be it in the form of creating their own animal species or designing their own drones.

Conceptrice de jeux vidéo, *1989

Philomena Schwab conçoit des jeux vidéo. Originaire de Zurich, Schwab effectue un Master à l’Université des Arts de Zurich (ZHdK) en Game Design. En 2016, elle fonde avec Micha Settler le studio Stray Fawn. La même année, ils publient le jeu d’ordinateur ‘Niche – Genetics Survival Game’, qui s’écoula à plus de 200’000 exemplaires. Schwab cofonda également Playful Oasis, un collectif international de 25 développeurs et développeuses de jeux qui promeuvent des jeux liés à la nature et à la biologie. Son esprit d’entreprise et son sens de la collaboration valent à la Zurichoise de nombreuses récompenses et la mènent aujourd’hui à occuper la place de vice-présidente de l’Association des développeurs suisses de jeux vidéo. Au sein de son studio, elle continue à développer et publier des jeux vidéo indépendants qui encouragent la créativité – que cela soit en créant ses propres espèces animales ou en concevant ses propres drones.

Game-designerin, *1989

Philomena Schwab wuchs in Zürich auf und absolvierte an der Züricher Hochschule der Künste einen Master in Game Design. Noch während dem Studium gründete Sie 2016 gemeinsam mit Micha Stettler das Game Design Studio Stray Fawn. Im selben Jahr veröffentlichte Stray Fawn das Strategiespiel ‘Niche – a genetics survival game’ welches sich über 200’000 Mal verkaufte. Interessiert an Biologie, Biodiversität und unserem Umgang mit der Natur, gründete Schwab neben Ihrer Arbeit mit Stray Fawn Playful Oasis, ein Kollektiv von 25 Internationalen Game-Designern und Game Design Studios die Spiele entwickeln, welche sich mit Themen wie Biologie, Zoologie und Paläontologie beschäftigen. Für Ihre Arbeit und Ihr Engagement als Game Designerin erhielt Schwab Internationale Preise und Auszeichnungen. Heute setzt Schwab sich neben Ihrer Arbeit mit Stray Fawn als Vorstandsmitglied der Swiss Game Developers Association für die Förderung von jungen Game Talenten aus der Schweiz und für die Förderung der Schweizer Spielindustrie im Internationalen Markt ein.

Disegnatrice di videogiochi, *1989

Philomena Schwab è una disegnatrice di videogiochi e cofondatrice dello studio di videogiochi Stray Fawn. Schwab è cresciuta a Zurigo è ha completato il master in Game Design all’Università delle arti di Zurigo (ZHdK). Nel 2016 ha fondato Stray Fawn insieme a Micha Stettler. Nello stesso anno hanno pubblicato il videogioco «Niche – a genetics survival game», che ha venduto più di 200’000 copie. Schwab ha fondato, inoltre, Playful Oasis, un collettivo di 25 sviluppatori di giochi internazionali che promuovono giochi sulla natura e la biologia. Ha ricevuto vari premi internazionali per la sua imprenditorialità e le sue grandi doti collaborative. Oggi è vicepresidente dell’Associazione svizzera degli sviluppatori di videogiochi. Con il suo team presso Stray Fawn continua a sviluppare e a pubblicare videogiochi indipendenti incentrati sulla libertà creativa del giocatore, che si tratti di creare le proprie specie animali o di progettare i propri droni.

Diseñadora de videojuegos, *1989

Philomena Schwab es una diseñadora de videjuegos y cofundadora del estudio Stray Fawn. Schwab creció en Zúrich y completó un máster en Diseño de Juegos en la Escuela Superior de las Artes de Zúrich (ZHdK). En 2016 se unió a Micha Stettler para fundar Stray Fawn. Ese mismo año publicó el videojuego “Niche – un juego de supervivencia genética”, que vendió más de 200.000 copias. Schwab también fundó Playful Oasis, un colectivo de 25 desarrolladores de juegos de diferentes partes del mundo que promocionan títulos vinculados a la naturaleza y la biología. Schwab recibió numerosos premios internacionales por su pasión emprendedora y su talento para la colaboración. Hoy es la vicepresidenta de la Asociación Suiza de Desarrolladores de Videojuegos. Junto con su equipo en Stray Fawn ella continúa desarrollando y publicando videojuegos independientes centrados en la libertad creativa del juegador, otorgándole la posibilidad de crear su propia especie animal o diseñar su propio vestido.

Philomena Schwab